Warning: file(): Unable to access /home/www/template/header.tpl in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/spania.php on line 1 Warning: file(/home/www/template/header.tpl): failed to open stream: No such file or directory in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/spania.php on line 1 Warning: implode(): Invalid arguments passed in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/spania.php on line 1 Warning: file(): Unable to access /home/www/template/footer.tpl in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/spania.php on line 1 Warning: file(/home/www/template/footer.tpl): failed to open stream: No such file or directory in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/spania.php on line 1 Warning: implode(): Invalid arguments passed in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/spania.php on line 1
Cuprins
Când începe perioada de legalizare extraordinară a străinilor în Spania?
Conform Decretul 2393/2004 aprobat în data de 30 decembrie prin care se reglementează situaţia străinilor în Spania, şi potrivit celei de-a treia dispoziţie tranzitorii, perioada de legalizare durează 3 luni din momentul în care intră în vigoare regulamentul menţionat. Acest regulament a fost publicat în monitorul oficial în data de 7 ianuarie şi intră în vigoare în data de 7 Februarie 2005. (perioadă de legalizare 7 februarie-6 mai)
Cine poate beneficia de această oportunitate?
Toate persoanele străine care se află în teritoriul spaniol şi întrunesc anumite condiţii.*
Cine poate solicita legalizarea unui străin în Spania?
Doar firmele sau angajatorii care doresc să angajeze un străin. (excepţie face serviciul domestic discontinuu)
Cine trebuie să prezinte cererea?
Firma sau angajatorul sau reprezentantul legal acreditat al firmei (persoane care au recunoscut condiţia de reprezentant în sistemul RED al trezoreriei Generale al Asigurărilor Sociale) (excepţie face serviciul domestic discontinuu)
Ce fel de autorizaţie se obţine?
Se obţine o autorizaţie de rezindenta şi muncă cu durata de 1 an cu posibilitatea de a renova această autorizaţie.
Condiţii generale cerute în Spania:
În lipsa oricărui document din cele cerute nu se va putea beneficia de procesul de legalizare.
Ce documente îi trebuiesc persoanei străine, angajatului:
Ce documente trebuiesc din partea firmei sau angajatorului spaniol:
Contracte în orice sector precum şi în sectorul de construcţie, turism şi agricol în cazul în care contractul este de normă completă trebuie să aibă o durată minimă de 6 luni, excepţie face sectorul agrar unde duranta minimă este de 3 luni. în cazul în care contractul este de jumătate de normă durata se va prelungi corespunzător cu numărul de ore lucrate.
Ex: un contract de 20 ore săptămânale (jumătate de normă) trebuie să aibă o durată minimă de 1 an.
Contracte în serviciul domestic în cazul în care angajatul lucrează pentru mai mulţi angajatori, în regim discontinuu, numărul minim de ore este de 30/săptămână.pe o durată minimă de 6 luni.
Ex: O persoană care lucrează pentru 3 familii (în regim discontinuu) are nevoie de un contract de muncă de cel puţin 30 ore săptămânale şi este el cel care solicită autorizaţia de muncă şi rezidenţa. O persoană care lucrează într-un singur domiciliu familiar (un singur angajator) cu jumătate de normă are nevoie de contract de cel puţin 1 an şi este angajatorul cel care solicită autorizaţia de muncă şi rezidenţa.
Ce se face după prezentarea documentelor necesare?
Se aşteaptă soluţionarea cererii, răspuns prin care se va înştiinţa angajatorul sau firma. Excepţie fac persoanele care lucrează în serviciu domestic discontinuu care vor fi înştiinţate direct.
Ce demers este necesar odată ce răspunsul este favorabil?
În termen maxim de 1 lună din momentul în care s-a primit răspuns favorabil, angajatorul sau firma trebuie să înscrie contractul în sistemul asigurărilor sociale şi să platesca taxele corespunzătoare.
Excepţie fac cei care lucrează în serviciul domestic în regim discontinuu deoarece înscrierea contractului în sistemul asigurărilor sociale şi plata taxelelor se face de carte angajat.
Din acest moment autorizaţia intră în vigoare
!!! În cazul în care nu se produce înscrierea contractului în sistemul asigurărilor sociale şi plata taxelor corespunzătoare autorizaţia de rezidenţă şi muncă îşi pierde validitatea.
Ce trebuie solicitat odată ce autorizaţia intră în vigoare?
În termen de 1 lună din momentul în care intră în vigoare autorizaţia de muncă şi rezidenţa trebuie solicitat buletinul de identitate ca rezident străin, la Comisariatul Poliţiei corespunzător zonei în care se locuieşte.
NOTĂ: pentru a fi recunoscut în Spania, certificatul de cazier judiciar trebuie apostilat în original, tradus (se traduce inclusiv apostilă), legalizat la notar şi supralegalizat cu apostilă de la Haga.