Documentaţia necesară pentru înregistrarea şi autorizarea
funcţionării unei societăţi cu răspundere limitată
- dovada disponibilităţii denumirii societăţii;
- actul constitutiv al societăţii - trebuie să cuprindă: denumirea societăţii, asociaţii, adresa sediului social, durata societăţii, capitalul social (minim 200 lei), obiectul principal de activitate al societăţii, numele administratorului, modul de organizare al sociatăţii etc.;
- cerere tip de înregistrare şi autorizare a functionării comerciantului;
- declaraţii pe propria răspundere privind îndeplinirea condiţiilor necesare pentru a deţine şi exercita funcţia de asociat/administrator/cenzor;
- cazier fiscal pentru asociaţii şi administratorii persoane fizice cu cetăţenie română;
- copii după actele de identitate ale asociaţilor/administartorilor/cenzorilor;
- dovada sediului societăţii - contract de vânzare-cumpărare, de închiriere, de comodat, uzufruct etc.;
- dovada de vărsământ a capitalului social;
- dovada plăţii taxelor legale şi timbrul judiciar - aceste taxe implică taxa judiciară de timbru, taxa de registru, taxa de publicare în Monitorul Oficial al României a încheierii (prin care se autorizează constituirea societăţii comerciale şi se dispune înmatricularea acesteia în Registrul Comerţului), taxele pentru avize şi autorizaţii;
- documentaţie în vederea obţinerii de avize şi autorizatii de funcţionare, dacă este cazul; acestea diferă în funcţie de activitatea pe care o va desfăşura în mod efectiv societatea respectivă.
În momentul înregistrării dosarului trebuie declarat dacă societatea va fi plătitoare de TVA sau nu; dacă societatea se încadrează în categoria "microîntreprindere" sau nu, pentru a şti ce fel de impozit va plăti (impozit pe veniturile microintreprinderilor de 3% sau impozit pe profit de 16%).