Dosarul pentru înregistrare în registrul comerţului, înregistrare fiscală şi autorizare funcţionare sucursala înfiinţată de o societate comercială cu sediul în România va conţine următoarele acte:

 

1. Cerere de înregistrare (original), într-un exemplar;

2. Act modificator al actului constitutiv al persoanei juridice fondatoare (hotãrârea adunãrii generale a asociaţilor/ acţionarilor/ decizia asociatului unic/ decizia CA şi/sau actul adiţional la actul constitutiv) - original;

3. Dovada privind sediul sucursalei (copie);

4. Dacã este cazul, acord privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţã , prevãzut de H.G. nr. 400/2003 (original);

5. Declaraţiile date pe proprie rãspundere de cãtre persoanele împuternicite sã reprezinte sucursala, din care sã rezulte cã îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestei calitãţi (original);

6. Specimene de semnãturã ale persoanelor împuternicite sã reprezinte sucursala (original);

7. Dacã este cazul, împuternicire specialã sau avocaţialã pentru persoanele desemnate sã îndeplineascã formalitãţile legale (original);

8. Certificat de înregistrare al societãţii fondatoare (copie);

9. Declaraţia-tip pe propria rãspundere (original), semnatã de administratorii societãţii fondatoare sau, dupã caz, de reprezentantul sucursalei, din care sã rezulte, dupã caz, cã :

- sucursala nu desfãşoarã, la sediul social, activitãţile declarate, o perioadã de maximum 3 ani (model 1);

- sucursala îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevãzute de legislaţia specificã în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor (P.S.I.). sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii, pentru activitãţile precizate în declaraţia-tip (model 2).

10. Dovezi privind plata taxelor legale:

- taxa judiciarã de timbru, în original;

- taxe de registru;

- timbre judiciare;

- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.