Dosar pentru înregistrarea în Registrul Comerţului,
înregistrare fiscală şi autorizare functionare societate în nume colectiv,
in comandită simplă şi cu răspundere limitată va conţine următoarele documente:

1. Cerere de înregistrare (original), într-un exemplar;

2. Dovada verificãrii disponibilitãţii şi rezervãrii firmei şi/sau a emblemei (original);

3. Dovada verificãrii calitãţii de asociat unic în cazul societãţilor comerciale constituite cu asociat unic;

4. Dacã este cazul, acordul pentru utilizarea denumirii, prevãzut de art. 39 din Legea nr. 26/1990, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare (original);

5. Act constitutiv (original);

6. Dovezile privind sediul social/secundar (copie);

7. Dacã este cazul, acordul privind schimbarea destinaţiei imobilelor colective cu regim de locuinţã, prevãzut de H.G. nr. 400/2003 (original);

8. Dovezile privind efectuarea vãrsãmintelor aporturilor subscrise şi/sau vãrsate de asociaţi la capitalul social (copii);

9. Declaraţiile date pe proprie rãspundere, dupã caz, de cãtre fondatori/administratori/ cenzorii din SRL, din care sã rezulte cã îndeplinesc condiţiile legale pentru deţinerea acestor calitãţi (original);

10. Specimenele de semnãturã ale reprezentanţilor societãţii (original);

11. Certificatele de cazier fiscal pentru asociaţii sau reprezentanţii legali ai societãţii comerciale, care au domiciliul/reşedinţa/sediul în România sau pentru persoanele fizice sau juridice strãine, care au a calitate şi sunt înregistrate fiscal în România (original) sau, dupã caz, declaraţia autenticã pe proprie rãspundere a persoanei fizice sau a reprezentantului persoanei juridice strãine care nu este înregistratã fiscal în România din care sã rezulte cã nu are datorii fiscale (original sau, dupã caz, copie tradusã şilegalizatã );

12. Declaraţia tip pe propria rãspundere (original), semnatã de asociaţi sau de administratori din care sã rezulte, dupã caz, cã:

- persoana juridicã nu desfãşoarã , la sediul social sau la sediile secundare, activitãţile declarate, o perioadã maximum 3 ani (model 1);

- persoana juridicã îndeplineşte condiţiile de funcţionare prevãzute de legislaţia specificã în domeniul prevenirii şi stingerii incendiilor (P.S.I.), sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii pentru activitãţile precizate în declaraţia-tip (model 2).

13. Dacã este cazul, contractul de administrare pentru administratorul persoanã juridicã (copie), precum şi declaraţiile date pe proprie rãspundere de cãtre persoanele fizice desemnate sã reprezinte administratorul persoanã juridicã (original); actele de înregistrare ale fondatorilor persoane juridice (copie, sau, dupã caz, copie tradusã şi legalizatã); hotãrârea organului statutar al fondatorilor persoane juridice privind participarea la constituirea societãţii (original, sau, dupã caz, copie tradusã şi legalizatã ); mandatul pentru persoana abilitatã sã semneze actul constitutiv în numele şi pe seama fondatorului persoanã juridicã (original sau, dupã caz, copie tradusã şi legalizatã ); certificatul de bonitate pentru persoanele juridice nerezidente care participã la constituirea societãţii, emis de o bancã din ţara de origine (în copie tradusã şi legalizatã );

14. Dacã este cazul, avizele prealabile prevãzute de legile speciale (original);

15. Dacã este cazul, împuternicire specialã sau avocaţialã pentru persoanele desemnate sã îndeplineascã formalitãţile legale (original);

16. Dovezile privind plata taxelor legale:

- taxa judiciarã de timbru, în original;

- timbre judiciare;

- taxele de registru;

- tariful de publicare în Monitorul Oficial, Partea a IV-a.