Warning: file(): open_basedir restriction in effect. File(/home/www/template/header.tpl) is not within the allowed path(s): (.:./:../:../../:../../../:../../../../:/home/www/lib:/tmp) in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/legislatie_nationala_europeana/codul_international_de_management/organizatia_maritima_internationala_ISM_Amendament_2000.php on line 1 Warning: file(/home/www/template/header.tpl): failed to open stream: Operation not permitted in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/legislatie_nationala_europeana/codul_international_de_management/organizatia_maritima_internationala_ISM_Amendament_2000.php on line 1 Warning: implode(): Invalid arguments passed in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/legislatie_nationala_europeana/codul_international_de_management/organizatia_maritima_internationala_ISM_Amendament_2000.php on line 1 Warning: file(): open_basedir restriction in effect. File(/home/www/template/footer.tpl) is not within the allowed path(s): (.:./:../:../../:../../../:../../../../:/home/www/lib:/tmp) in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/legislatie_nationala_europeana/codul_international_de_management/organizatia_maritima_internationala_ISM_Amendament_2000.php on line 1 Warning: file(/home/www/template/footer.tpl): failed to open stream: Operation not permitted in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/legislatie_nationala_europeana/codul_international_de_management/organizatia_maritima_internationala_ISM_Amendament_2000.php on line 1 Warning: implode(): Invalid arguments passed in /home/www/dynamic/uv.ro/arrow-design.uv.ro/public_html/legislatie_nationala_europeana/codul_international_de_management/organizatia_maritima_internationala_ISM_Amendament_2000.php on line 1
Organizatia Maritima Internationala
din 05/12/2000
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 964 din 28/12/2002
la Codul international de management al sigurantei (Codul I.S.M.)
1. Inainte de titlul "1. Dispozitii generale" se adauga un nou titlu - "Partea A - Implementare".
1. Dispozitii generale
1.1. Definitii
2. Intre "1.1. Definitii" si paragraful 1.1.1 este inserata urmatoarea propozitie: "Definitiile urmatoare se aplica partilor A si B ale acestui cod."
3. Urmatoarele definitii noi sunt adaugate dupa paragraful 1.1.3:
"1.1.4. Sistemul de management al sigurantei inseamna un sistem structurat si documentat care permite personalului companiei sa puna efectiv in practica politica companiei in domeniul sigurantei si in domeniul protectiei mediului inconjurator.
1.1.5. Documentul de conformitate inseamna un document eliberat unei companii care respecta cerintele acestui cod.
1.1.6. Certificatul de management al sigurantei inseamna un document eliberat unei nave, care semnifica faptul ca managementul companiei si cel de la bordul navei sunt in concordanta cu sistemul de management al sigurantei aprobat.
1.1.7. Dovada obiectiva inseamna informatiile, inregistrarile sau expunerile asupra unui fapt, cantitative ori calitative, referitoare la siguranta sau la existenta si punerea in aplicare a unui element al sistemului de management al sigurantei, care se bazeaza pe observatie, masurare sau incercare si care pot fi verificate.
1.1.8. Observatie inseamna o specificare de fapt facuta in timpul unui audit al managementului sigurantei si confirmata de dovada obiectiva.
1.1.9. Nonconformitate inseamna o situatie observata, unde dovada obiectiva indica neindeplinirea unei cerinte specificate.
1.1.10. Nonconformitate majora inseamna o abatere identificabila, care constituie o amenintare serioasa la adresa personalului sau a sigurantei navei ori un pericol serios la adresa mediului ambiant si care necesita o actiune corectiva imediata si include lipsa unei implementari efective si sistematice a unei cerinte a acestui cod.
1.1.11. Data aniversara inseamna ziua si luna fiecarui an, care corespunde datei expirarii documentelor sau certificatelor relevante.
1.1.12. Conventie inseamna Conventia internationala pentru ocrotirea vietii omenesti pe mare, 1974, asa cum a fost amendata."
7. ELABORAREA PLANURILOR PENTRU OPERATIUNILE DE LA BORDUL NAVEI
4. Textul capitolului 7 existent este inlocuit cu urmatorul:
"Compania trebuie sa stabileasca proceduri pentru intocmirea planurilor si instructiunilor, incluzand liste de verificare, dupa caz, pentru operatiunile principale la bordul navei privind siguranta navei si prevenirea poluarii. Diferitele sarcini implicate de aceasta trebuie sa fie explicate si repartizate personalului calificat."
13. CERTIFICAREA, VERIFICAREA SI CONTROLUL
5. Titlul si textul capitolului 13 existent sunt inlocuite dupa cum urmeaza:
"PARTEA B - CERTIFICAREA SI VERIFICAREA
13. CERTIFICAREA SI VERIFICAREA PERIODICA
13.1. Nava trebuie sa fie exploatata de o companie careia i s-a eliberat un document de conformitate sau un document de conformitate interimar in conformitate cu paragraful 14.1, pentru tipul respectiv de nava.
13.2. Documentul de conformitate trebuie sa fie eliberat de catre Administratie, de catre o organizatie recunoscuta de Administratie sau, la cererea Administratiei, de catre un alt guvern contractant al Conventiei, oricarei companii care indeplineste cerintele acestui cod, pentru o perioada specificata de Administratie care nu trebuie sa depaseasca 5 ani. Un astfel de document trebuie sa fie acceptat ca o dovada ca acea companie este capabila sa satisfaca cerintele acestui cod.
13.3. Documentul de conformitate este valabil numai pentru tipurile de nava indicate explicit in document. O astfel de indicatie trebuie sa se bazeze pe tipurile de nave care au stat la baza verificarii initiale. Alte tipuri de nave pot fi adaugate numai dupa verificarea capacitatii companiei de a se conforma cerintelor acestui cod aplicabile la astfel de tipuri de nave. In acest context tipurile de nave sunt cele la care se face referire in Regula IX/1 din Conventie.
13.4. Valabilitatea unui document de conformitate trebuie sa fie supusa verificarii anuale de catre Administratie ori de catre o organizatie recunoscuta de Administratie sau, la cererea Administratiei, de catre un alt guvern contractant in intervalul de 3 luni inainte sau dupa data aniversara.
13.5. Documentul de conformitate va fi retras de catre Administratie sau, la cererea sa, de catre guvernul contractant care a eliberat documentul, atunci cand nu se solicita verificarea anuala prevazuta in paragraful 13.4 sau cand se dovedeste existenta unor nonconformitati majore fata de acest cod.
13.5.1. Toate certificatele de management al sigurantei si/sau certificatele de management al sigurantei interimare asociate trebuie, de asemenea, sa fie retrase daca documentul de conformitate este retras.
13.6. O copie a documentului de conformitate trebuie sa fie pastrata la bord pentru ca, la cerere, comandantul navei sa o poata prezenta in vederea verificarii de catre Administratie sau de catre organizatia recunoscuta de Administratie ori pentru scopurile controlului la care se face referire in Regula IX/6.2 din Conventie. Copia acestui document nu este obligatoriu sa fie autentificata sau certificata.
13.7. Certificatul de management al sigurantei trebuie sa fie eliberat unei nave pentru o perioada care nu trebuie sa depaseasca 5 ani, de catre Administratie ori o organizatie recunoscuta de Administratie sau, la cererea Administratiei, de catre un alt guvern contractant. Certificatul de management al sigurantei trebuie sa fie eliberat dupa ce se verifica daca compania si managementul sau la bordul navelor functioneaza in conformitate cu sistemul de management al sigurantei aprobat. Un astfel de certificat trebuie sa fie acceptat ca dovada a faptului ca nava satisface cerintele acestui cod.
13.8. Valabilitatea certificatului de management al sigurantei trebuie sa fie supusa cel putin unei verificari intermediare de catre Administratie ori de catre o organizatie recunoscuta de Administratie sau, la cererea Administratiei, de catre un alt guvern contractant. Daca urmeaza sa se efectueze doar o verificare intermediara si perioada de valabilitate a certificatului de management al sigurantei este de 5 ani, aceasta verificare trebuie sa aiba loc intre a doua si a treia data aniversara a certificatului de management al sigurantei.
13.9. Pe langa cerintele paragrafului 13.5.1, atunci cand nu se solicita verificarea intermediara impusa in paragraful 13.8 sau cand exista dovada unei nonconformitati majore fata de acest cod, certificatul de management al sigurantei trebuie sa fie retras de catre Administratie sau, la cererea Administratiei, de catre guvernul contractant care l-a eliberat.
13.10. Fara a aduce atingere cerintelor paragrafelor 13.2 si 13.7, atunci cand verificarea de reinnoire este incheiata in intervalul de 3 luni inainte de data expirarii documentului de conformitate sau a certificatului de management al sigurantei, noul document de conformitate sau noul certificat de management al sigurantei trebuie sa fie valabil de la data incheierii verificarii de reinnoire pentru o perioada care sa nu depaseasca 5 ani de la data expirarii documentului de conformitate sau a certificatului de management al sigurantei existent.
13.11. Atunci cand verificarea de reinnoire este terminata cu mai mult de 3 luni inainte de data expirarii documentului de conformitate sau a certificatului de management al sigurantei existent, noul document de conformitate sau noul certificat de management al sigurantei trebuie sa fie valabil de la data incheierii verificarii de reinnoire pentru o perioada care sa nu depaseasca 5 ani de la data incheierii verificarii de reinnoire."
6. Dupa capitolul 13 se introduce capitolul 14 cu urmatorul cuprins:
"14. CERTIFICAREA INTERIMARA
14.1. Un document de conformitate interimar poate fi eliberat pentru a facilita implementarea initiala a acestui cod, atunci cand:
1. o companie este nou-infiintata; sau
2. urmeaza sa fie adaugate noi tipuri de nave la un document de conformitate existent.
In urma verificarii acea companie are un sistem de management al sigurantei care indeplineste obiectivele din paragraful 1.2.3 din acest cod, demonstreaza ca are planuri de implementare a sistemului de management al sigurantei care sa satisfaca cerintele complete ale acestui cod in perioada de valabilitate a documentului de conformitate interimar. Un astfel de document de conformitate interimar trebuie sa fie emis de catre Administratie ori de o organizatie recunoscuta de Administratie sau, la cererea Administratiei, de catre un alt guvern contractant pentru o perioada care sa nu depaseasca 12 luni. O copie a documentului de conformitate interimar trebuie sa fie pastrata la bord pentru ca, la cerere, comandantul navei sa o poata prezenta in vederea verificarii de catre Administratie sau de catre organizatia recunoscuta de Administratie ori pentru scopurile controlului la care se face referire in Regula IX/6.2 din Conventie. Copia acestui document nu este obligatoriu sa fie autentificata sau certificata.
14.2. Un certificat de management al sigurantei interimar poate fi emis:
1. noilor nave, la livrare;
2. cand o companie preia responsabilitatile pentru operarea unei nave care este noua pentru companie; sau
3. cand o nava isi schimba pavilionul.
Un astfel de certificat de management al sigurantei interimar trebuie sa fie emis pentru o perioada care sa nu depaseasca 6 luni, de catre Administratie ori de o organizatie recunoscuta de Administratie, sau, la cererea Administratiei, de catre un alt guvern contractant.
14.3. In cazuri speciale, o Administratie sau, la cererea Administratiei, un alt guvern contractant poate extinde valabilitatea unui certificat de management al sigurantei interimar pentru o perioada suplimentara care nu trebuie sa depaseasca 6 luni de la data expirarii.
14.4. Un certificat de management al sigurantei interimar poate fi emis in urma verificarii daca:
1. documentul de conformitate sau documentul de conformitate interimar este relevant pentru nava respectiva;
2. sistemul de management al sigurantei prevazut de companie pentru nava respectiva include elementele-cheie ale acestui cod si a fost evaluat in timpul auditului pentru emiterea documentului de conformitate ori a fost demonstrat pentru emiterea documentului de conformitate interimar;
3. compania a planificat auditul navei in termen de 3 luni;
4. comandantul si ofiterii sunt familiarizati cu sistemul de management al sigurantei si cu planurile pentru implementarea acestuia;
5. inainte ca nava sa navigheze sunt date instructiunile care au fost identificate ca fiind esentiale; si
6. informatiile principale privind sistemul de management al sigurantei sunt date intr-o limba sau limbi de lucru intelese de catre personalul navei."
7. Dupa noul capitol 14 se introduce capitolul 15, dupa cum urmeaza:
"15. VERIFICAREA
15.1. Toate verificarile cerute de prevederile acestui cod trebuie sa fie efectuate in conformitate cu procedurile acceptate de Administratie, tinandu-se seama de Liniile directoare elaborate de Organizatie 1)."
1) Se refera la Liniile directoare privind implementarea Codului international de management al sigurantei (Codul I.S.M.) de catre Administratii, adoptate prin Rezolutia A.788(19) a Organizatiei.
8. Dupa noul capitol 15 se introduce capitolul 16, dupa cum urmeaza:
"16. FORMA CERTIFICATELOR
16.1. Documentul de conformitate, certificatul de management al sigurantei, documentul de conformitate interimar si certificatul de management al sigurantei interimar trebuie sa fie realizate intr-o forma corespunzatoare modelelor date in anexa la acest cod. Daca limba utilizata nu este nici engleza nici franceza, textul trebuie sa includa o traducere in una dintre aceste limbi.
16.2. Pe langa cerintele din paragraful 13.3 tipurile de nava indicate pe documentul de conformitate si pe documentul de conformitate interimar pot fi andosate pentru a reflecta orice limitari in operarea navelor descrise in sistemul de management al sigurantei."
9. Urmatoarea anexa este adaugata:
ANEXA
MODELELE
Documentului de conformitate, Certificatului de management al
sigurantei, Documentului de conformitate interimar si Certificatului
de management al sigurantei interimar
DOCUMENT DE CONFORMITATE
(Sigiliul oficial) (Statul)